PERSOAL CRETUS

JUAN M. LEMA RODICIO

• Profesor Emérito de Enxeñería Química
• Departamento: Enxeñería Química
• Centro: Escola Técnica Superior de Enxeñaría (USC)
• Grupo de Investigación: Biotecnoloxía Ambiental (BIOGROUP)
• Tel.: +34 8818 16793
• Email: Juan.lema@usc.es
• Web Grupo: https://biogroup.usc.es/
• Web persoal: https://biogroup.usc.es/users/juan-m-lema
• Perfiles Científicos: Orcid, Research Gate

Bio
Catedrático de Enxeñería Química na Universidade de Santiago de Compostela. As súas actividades de investigación sitúanse na: i) Eliminación de microcontaminantes (produtos farmacéuticos) das augas residuais; ii) Dixestión e co-dixestión anaerobia; iii) Reactores encimáticos para a degradación de compostos recalcitrantes e iv) Biorefinería.

Director de 59 Tese Doutoral, autor de máis de 400 artigos en revistas e capítulos de libros internacionais. Máis de 100 conferencias convidadas en Congresos Nacionais e Internacionais. Responsable ou participante en 57 proxectos de investigación financiados pola Unión Europea (24), Plan Nacional de Ciencia e Tecnoloxía (33) e polo Plan Galego de I+D (13). 10 proxectos relevantes con empresas (orzamento superior a 100.000 €). Foi o responsable do proxecto Novedar_Consolider e Chair da acción COST Water 2020 que coordinou actividades de investigación en 32 países europeos e do norte de África.

Coordinador da Agrupación estratéxica: “Cros-disciplinary Research on Environmental TechnologiesCRETUS (2015 – ); Promotor e primeiro Presidente da Conferencia Española de Directores e Decanos de Enxeñería Química (CODDIQ).(2008-2012); Promotor e primeiro Director de Escola Técnica Superior de Enxeñería, USC. (2003-2012); Primeiro director de Graduado Superior en Enxeñería Ambiental, USC. (2001-2006); Director do Departamento de Enxeñería Química, USC. (1991-2000); Primeiro Director do Centro de Transferencia de Tecnoloxía da USC. (1989-1990); Director do Departamento de Enxeñería Química, UAB. (1981-1983); Promotor e Coordinador do Grupo “Biotecnoloxía Ambiental”. Recoñecido como “de excelencia” desde o ano 2006 (1ª convocatoria).(1984-2019).

Académico (2016) e Presiidente (2019) da Real Academia Galega de Ciencias, Doutor Honoris Causa pola Universidade Católica de Valparaiso (2015), Fellow da International Water Association (2014), Insignia de ouro da Universidade de Santiago de Compostela (2013), premio “Martinez Moreno”, da Fundación García Cabrerizo, á Investigación e Innovación (Madrid, 2011), Medalla de ouro de Enxeñería Química da Universidade de Valladolid (2010), Premio á Innovación da Fundación Babcock (2004), European Prize of Industrial Enzymes (Barcelona,1993), premio Enxeñeiro Comerma (Ferrol, 1989).

Liñas de Investigación
• (co)Dixestión anaerobia de augas residuais e residuos: Modelado, Control e Microbiología
• Eliminación de
microcontaminantes en augas residuais en plantas de tratamento; Cometabolismo
• Tratamento terciario de
microcontaminantes mediante reactores encimáticos.
• Produción de
bioplásticos a partir de residuos lignocelulósicos.
Nanopartículas en plantas de tratamento de augas.

Proxectos

Publicacións

Actividade financiada polo Convenio de Colaboración entre a Consellería de Cultura, Educación e a USC para o desenvolvemento de accións estratéxicas de I+D+i.